Actes de CORIA 2005

Jean-Pierre Chevallet, Joo-Hwee Lim

Avec la prolifération des téléphones portables munis d’appareils photo, beaucoup de nouvelles applications et services vont émerger : nous présentons le système SnapToTell, qui permet de fournir de l’information à partir de requêtes images prises d’un téléphone portable. Nous présentons également des résultats expérimentaux sur l’identification de scènes, basés sur une collection test d’images originales et réalistes de scènes à Singapour.

With the proliferation of camera phones, many novel applications and services will emerge. In this paper, we present the SnapToTell system, which provides information directory service to tourists based on pictures taken by the camera phones and location information. Next we present experimental results on scene recognition based on a realistic data set of scenes and locations in Singapore which form a new original application oriented image test bed freely available.