Actes de CORIA-TALN 2018

Asma Ouertatani, Ghada Gasmi, Chiraz Latiri

Savoir ce que pensent les gens est fondamental pour la prise de décision. Avec la croissance explosive des réseaux sociaux ces informations sont disponibles à profusion, sous forme d’avis, d’opinions ou d’un jugement formé sur quelque chose ou quelqu’un pour défendre un point de vue. Plusieurs chercheurs ne se sont concentrés que sur l’identification et la définition de l’opinion. Nous proposons dans cet article de définir et de caractériser l’opinion argumentée selon les composantes d’arguments associées. Nous avons mené des expériences en utilisant différents modèles de classification.

With the explosive growth of Web 2.0 (e.g., blogs, microblogs, Twitter, and postings in social network sites) on the web, individuals and organizations are increasingly using the con- tent to find and monitor opinionated data and distill the information contained in them: opinion supported by arguments or judgment formed about something or someone. Several researchers have focused on the opinion analysis and opinion detection. We attempt in this paper to define and characterize an opinion with the associated prevailing arguments com- ponents and we called it argued opinion. we conducted experiments using differents classifying models.